Responder al tema  [ 7 mensajes ] 
occitano y catalan 
Autor Mensaje

Nota occitano y catalan
es l'occita i el catala la mateixa llenga?

jo crec que si malgrat la forta influencia hispanica i francesa l'occita i el catala comparteixen el 90%del lexic si be no l'entenem gaire es el poc coneixement que tenim d'aquest i no que sigui un atre llenga jo el mallorqui entenia poquet..fins que a base de sentirlo el vaig anar entenent no vaig trigar gaire es parar l'orella una mica i ja esta...jo he escoltat occita i s'enten bastant be(depen del dialecte mes al nord mes afranchutat mes ininteligible)pero tot i aixi jo dic que no, som 27 i no 13milions:)els habitans de la nostra terreta:)

26 Abr 2009 18:45
Iberista

Nota 
Home, jo no sóc pas cap lingüista, però em pareix una mica mancat de trellat dir-ne que són una mateixa llengua... o és que l’asturià i el gallec són també el mateix que el castellà?

De debò, les pressions de l’aïllament polític i geogràfic van accentuar encara més aquesta divisió, però als textos del ss. XI-XII ja es poden percebre diferències entre els parlars d’una i altra banda. Que existisca una bona intercomprensió entre catalanoparlants (no tots, cal dir) i occitanoparlants no implica pas que siguen la mateixa llengua. És tracten de llengües divergents, com és el cas del castellà i l’asturià, o també del gallec-portugués respecte a aquestes dues.

http://www.softcatala.org/traductor
http://www.softvalencia.org/traductor/

ImagenImagenImagen

26 Abr 2009 19:36

Nota 
el valencia i barceloni tenen diferencies el gasco es mes lluny del lengadocia q no pas el barceloni son dialectes separats l'unic culpable es la poolitica fins al segle xx el catala i el occita es consideraven lo mateix..fins qu catalunya va començar a adquirir poder economic i pendres el luxe de tenir la seva llenga propia. el gallec portugues es una cosa semblant i lo del asturia i castella no ho se del cert...pero jo crec que tot ho fan els diners y el poder...pero a aquets ricachons catalans sels hi va pegar la patada amb la mateixa bota ja que als 70 va apareixer el blaverisme a valencia...el catalanisme i el blaverisme son les dues cares de la mateixa moneda.

27 Abr 2009 23:24
Iberista

Nota 
¿D'on treus que el gascó és menys lluny del llenguadocià que del barceloní (supose que et referiràs al dialecte central) i que fins al segle XX es consideraren la mateixa llengua?

Jo de tu llegiria una mica al respecte abans de dir eixes ximpleries... I no t'excuses en la ficada de pota d'en Carles Aribau perquè no tenia ni idea del que era el llemosí!

L'occità ha estat fet malbé (i en gran part continua estant-ho) per culpa del francés, però des de fa deu segles (doscents anys abans de la derrota a Muret) són llengues ben diferenciades tal com indica la historiografia existent. De debò, informa't.

Ah! I el blaverisme no és per a res semblant al catalanisme, mira-t'ho també. I amb compte que no estic defensant eixe catalanisme burgès que tant em fa, sinó que no té res a veure amb el feixisme blaver...

ImagenImagenImagen

03 May 2009 20:03

Nota 
jaja si he llegit i he sentit occita i tot es politica barata noi...llengues ben diferenciades?has sentit llenguadocia?l'has llegit?per que men faig creus..son dialectes de la mateixa llengua...els dialectes italians i francesos estan mes separats i ningu en dubte de la seva unitat...no se qui ha de llegir si jo o TU!pero no el que t'ensenyen a l'escola.sino investiga i treu la teva propia conclusio...i si noi el catalanisme i el blaverisme son lo mateix....en base..secessionar n dialecte i ferlo llengua per que ens ho tenim molt cregut..aixo es lo que tenen en comu.i lo del gasco ho diu un propi gasco!!li vaig llegir d'ell no se pero ell sabra mes que tu sobre la seva propia llengua es mes proxim el catala del llenguadocia que del gasco...es lo mateix que el gallec i el portugues...un altre llengua desmembrada per la politica...si es que sempre igual que no sabem respectar la cultura?

s'ai legit e ai sentit occitan e tot se politica bon mercat gojat...Lengas plan diferenciadas?As sentit lengadocian?L'as legida?Per que me'n fau de croses..Sos dialèctes de la meteissa lenga...Los dialèctes italians e de franceses son pus separat e degun en dobte de la siá unitat...Pas se qual li cal legir s'ieu o TU!Mas pas çò que t'ensenhan a l'escòla.Mas met en examen e trai la tiá pròpria conclusion...E se gojat lo catalanisme e lo blaverisme son çò de meteis....En basa..arrancar Un dialècte e lo far lenga per que nos o avèm fòrça cregut..Aiçò se çò qu'an en comu.E lo del gasco o ditz un pròpri gasco!!Li legiguèri d'el pas se mas el saurà mes que tu sus la siá pròpria lenga se mes prèp lo catalan del lengadocian que del gascon...Se detlo meteis que lo galhèc e lo portugués...Una autra lenga desmembrada per la politica...Se se que totjorn aital coma sabèm pas respectar la cultura?

ho he pasat per traductor.deixant de banda les normes ortografiques ben separades a mi me sembla molt semblant no trobes?aixo de llengues germanes `per no dir la mateixa es un cuento chino!no m'ho empasso!

04 May 2009 11:54
Iberista

Nota 
Si et vols passar per on vullgues tota la historiografia i tots els estudis científics que s'han fet al respecte tu mateix. Què fonèticament el català i l'occità es pareixen molt? No ho negue, però també passa el mateix amb el galec i el castellà, o inclòs aquest últim amb l'asturià... i fixa't que el predomini lingüístic asturià es mou a ambdues bandes de les fronteres!

Ara bé, llig tu mateix les normes d'aquest fòrum, que estan tant en català com en occità... es pareixeran prou alguns dialectes entre ambdues llengües alhora de parlar, però no pas la llengua escrita.

A més, si tant coneixes l'Occitània... per què hi ha un canvi tan sobtat entre la parla del Rosselló i Conflent i de la Fenolleda? I entre les comarques de l'Alt Pirineu i la Vall d'Aran?

I bé, no pansava que fóra necessari que et recordara que el blaverisme és un secessionisme lingüístic sense cap trellat lingüístic i qui defensen això són castellanoparlants que en veritat el que volen és aprofitar el secessionisme per extingir la llengua... A més, el blaverisme no és burgès en gran part (encara que ells són qui ho varen sacsejar) perquè qui ho mantenen viu són quatre micos que no saben fer res millor. Ofen prou que als de Catalunya li'ls haja que recordar l'enmerdada que hem de suportar dia a dia...

ImagenImagenImagen

04 May 2009 12:21

Nota 
darwinista escribió:
Si et vols passar per on vullgues tota la historiografia i tots els estudis científics que s'han fet al respecte tu mateix. Què fonèticament el català i l'occità es pareixen molt? No ho negue, però també passa el mateix amb el galec i el castellà, o inclòs aquest últim amb l'asturià... i fixa't que el predomini lingüístic asturià es mou a ambdues bandes de les fronteres!

Ara bé, llig tu mateix les normes d'aquest fòrum, que estan tant en català com en occità... es pareixeran prou alguns dialectes entre ambdues llengües alhora de parlar, però no pas la llengua escrita.

A més, si tant coneixes l'Occitània... per què hi ha un canvi tan sobtat entre la parla del Rosselló i Conflent i de la Fenolleda? I entre les comarques de l'Alt Pirineu i la Vall d'Aran?

I bé, no pansava que fóra necessari que et recordara que el blaverisme és un secessionisme lingüístic sense cap trellat lingüístic i qui defensen això són castellanoparlants que en veritat el que volen és aprofitar el secessionisme per extingir la llengua... A més, el blaverisme no és burgès en gran part (encara que ells són qui ho varen sacsejar) perquè qui ho mantenen viu són quatre micos que no saben fer res millor. Ofen prou que als de Catalunya li'ls haja que recordar l'enmerdada que hem de suportar dia a dia...

si si això em sembla molt bé lo del blaverisme es estupid però no per ser una mica mes rellevant la separació occità català es vertadera..si s'han fet estudis pero...ja saps com els politics usen la llengua pels seus proposits..(blaverisme ex:als anys 90 estava molt viu) i el rosellones es un dialecte força mes occità que els altres una mena de dialecte pont entre el dialecte central i el llenguadocia.i la vall d'aran es una vall molt tancada que esta mes encarat a frança q no a espanya es per aixo que s'ha conservat tant be ames no hi ha canvi sobtat ja que a la part alta es parla amb influencia del catala lleidata i a la part alta es mes pur..conforme vas baixant es va fent mes afranchutat i menys lleidata. i si la escritura esta separada es pel fet de que la normativa catala estandard es secessionista agafa el dialecte mes castellanitzat que existeix(el barceloni)i l'agafen d'standard no seria mes normal destilar tots els castellansimes q s'ha colat i fer-lo mes pur? el valencia i mallorqui tenen paraules mes pures i no les usem al standard si es que ben aviat sera un dialecte del castella a aquest pas...a galicia hi han normes separatistes e integracionistes..doncs poder algu hauria de fer lo mateix i si es tan facil compendres!!!!!!!tot i esl segles i segles de estar separats e influits per que llavors el dialecte rioplatense no es una llengua?esta influenciadisim per l'italia en lexic i pronunciacio en tot!.....doncs segons la teva logica hauria de ser llengua independent no?

05 May 2009 15:36

Responder al tema   [ 7 mensajes ]